Saturday, April 11, 2009

Mimpi bebas ke angkasa...


MARI BERNAFAS

*menarik nafas dalam-dalam dan melepaskannya perlahan. Mata pejam dan fikiran kosong.

Tenang.
Senang.

Dan terus 'hilang'.

monolog:
Sy laskar pelangi.
Terbang bebas di angkasa dgn membawa mimpi-mimpi.
Hidup terkadang tidak adil maupun seindah syurga.
Mesti terus tersenyum. Mesti terus berusaha.
Dan tetap bersyukur pd yg Esa.

THE SECRETS=ALLAH THE ALMIGHTY

Video the secret menjadi santapan petang. Semakin ditonton semakin memahami Allah itu Maha Besar. Dia yg mencipta dan Dia yg berkuasa sepenuhnya. Alangkah rugi penulis ini krn tidak mengakui keEsaan Allah s.w.t.




Senyum mengelilingi hati.
Kesyukuran dipanjatkan tinggi.

Minggu lepas Allah mengtakdirkan pertemuan dan pengalaman yg sgt berharga. Menduga, mengajar,mendewasa dan menyedarkan. Allah Maha Besar. Allah Maha Besar.Allah Maha Besar.

YG DIUJI

Bukan sekarang masanya. InsyaAllah akan dikongsi nanti. Bagaimana jika manusia itu tidak dididik dan dimatangkan awal boleh menjadikan masyarakat yg serba tempang.

Rasulullah matang saat usia 9 thn. Namun,komuniti ditemui umpama melihat kanak-kanak kecil dlm bdn manusia berusia 22 tahun. Kerana 'sayang anak'?? Atau memusuhi kesusahan?


Nyata dan benarlah kesenangan itu ujian. Nyata jualah kefakiran boleh membawa kekufuran. Dan diri terus memandang sayu dgn pemikiran dan tindak-tanduk yg bergelar sebangsa dan seagama.


Alhamdulillah utk kesederhanaan yg ditanam. Alhamdulillah utk segala yg ada pd diri skrg. Alhamdulillah utk semua yg dimiliki biar sederhana,biar biasa.

Dan komuniti itu ditinggalkan dgn penuh tersirat bahawa Ya Haadi(Maha pemberi Petunjuk) men'didik' diri utk benar2 bersyukur dan benar2 belajar...


KESEMPATAN

Masa cemburu. Terima kasih pd yg sudi men'tag'. Kerana blog ini sgt sederhana. Tujuan juga hanya berkongsi cerita,pengalaman dan membina ukhwah sesama. Terima kasih sekali lagi utk saudara selamburb,rakan blogger tempat menimba ilmu blogging dan IT.

Semoga jwpn serba ringkas dpt memuaskan hati. Thanx ya,kamu yg sudi! ^^

1. Apakah nama blog anda sekarang dan kenapa anda memilih nama itu?

Nama blog ialah simplylifesarah. Dpilih krn suka mengupas isu kehidupan manusia. Malah berkongsi pengalaman dan segala ttg MEMAKNAKAN KEHIDUPAN.

2.Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?

Link pelik sedikit. http://anumzmikita.blogspot.com/ terhasil dari sebuah drama bersiri bertajuk La Femme Nikita. Nikita bermaksud 'unconquered' from Greek origin.Namun akibat silap type terus lekat dgn Mikita. Mikita pula ialah nama yg berasal dr Ukranian,Slovak dan Polish. Adalah derivative pd nama asal Nikita(greek).Mikita membawa maksud bau yg harum.

Nikita dan Mikita dekat dgn diri yg unconquered dan suka pd natural smell. Sy memang x suka minyak wangi. Apa jenis pun krn bau alcohol/sintetic ester. Hanya ada 1 sj yg disukai dan sukar ditemui. X perlu beritahu,tiada kaitan dgn soalan.

3. Apakah 'method' dalam penulisan blog anda?

More to deep observation thdp pengalaman,diskusi atau apa sj yg berlaku di sekeliling. Then guna reference spt Al-Quran,buku-buku motivation dan pendapat penulis senior/pakar yg dihormati.Gemar dgn originality dan pemikiran yg tajam dan mendalam. Prinsip menulis, hanya yg benar sahaja.

4. Pernah terasa nak hapuskan blog anda? Sebabnya?

Ada juga. Kerana bimbang yg ditype tidak sahih atau merapu. Malah penulisan adalah medium penyampaian dan bimbang disoal Allah apakah yg ditulis itu benar dan bermanfaat.

5. Apakah pendapat anda mengenai blog kepada pemilik blog yang tag anda ini?

M. Hafiz ya? Interesting blog krn bnyk info ttg IT dan selalu membantu sy yg slow sikit dlm ilmu media ni. Terutama berkaitan komputer,website, maklum bukan Bill Gates. Hehe...
Juga blognya yg sentiasa fresh layout dan application.

6. Senaraikan 5 orang yang akan anda tag:





*Sy nk tag semua yg ada di blogger station tp x memenuhi kehendak soalan la pula nanti...

FIN SEMENTARA~
SELAMAT BERJUANG UTK FINAL TEMAN2 SEPERJUANGAN!!

4 comments:

Selamburb said...

Anum..sy tertarik pd jwpn anum no.2 tu..pertamanya nama blog anum..
rupanya maksud 'words' sgt mendalam/unik..
kiranya sy anggap kreatif..
x de maksud lain..
yg keduanya bau perfume..
sy pun x suka jgk..sbb memeningkan kpale..tp yg sy suka setakat ni bau lemon..

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

anumz tag ayong ke ni?huuh x sgka la..selalu kt yg tag org ni org plak tag kt?iAllah nnt kt jawap erk

anumz sarah said...

Salam selamburb,

Naseb baik jwpn ada 'markah' dr 'pemeriksa'. Hehe... Alhamdulillah,lulus dgn cemerlangnya... Syukur..^^

Salam ayong,

Seronok juga mentag org ni. Hihi... sila ya ayong,sudi2kan menjawab. ^^

Ophe said...

Aku tersenyum melihat namaku di tag kamu. Aku masih mahu senyum kalau2 kamu ingin memberitahu kenapa aku masuk di dalam senarai pilihan itu.. tetapi aku tidak akan berhenti senyum pun, kalau kamu tidak mahu memberikan jawapannya.. kerana aku memang seorang yang murah dengan senyuman.. :)