Sunday, March 22, 2009

Semoga baik segalanya...amin...

MINGGU LEPAS KE?
Minggu lepas ialah minggu yang tersenarai dalam list 'sibuk' . Ditambah dgn kedatangan Wan dr Pahang dgn Acu tepat hari khamis ketika sy juga tepat turun dari kereta teman sekelas,Tira.


rakan-rakan biro hadiah yg posing selepas selesai tugas.Senyum!!

Senarai tugas sy yg sudah padat dgn kemunculan lab report baru HPLC menyebabkan sy hampir ter'sungkur' dalam menjalankan tanggungjawab sbg anak,pelajar,ahli biro hadiah,gadis dulang(hehe..sy x dpt hadiah tp sy tukang bwk hadiah...at least dpt le rase pegang hadiah juga...),tiada kasut formal,membantu mama menjadi host rumah dan hamba Allah.

Ini senarai pendek utk minggu lepas.

Sy lupa lunch kerana balik dr kelas terus ke PJ mengambil kereta yg sudah lama tersidai di bengkel akibat kelambatan proses insurans kereta. (kalau mintak duit cepat pula dia,bab bagi duit....)Akibatnya sy telan saja donut yg ada di hujung SACC. (Yg lain x mampu nak beli...)


Akibat lupa lunch...Nasi baik perut cuma masuk angin ja...

Dan malam Jumaat lepas,sy menarik nafas lega kerana segala senarai important dan urgent sudah dijalankan dgn baik. Lega hati dan perasaan walau berhadap dgn situasi menduga iman dan kesabaran.

Ketua Biro Hadiah Cik Ska Cinta(berbaju hitam kiri sekali ) Cukup utk 435 orang! Bagus2x...

Hari Sabtu dan Ahad menjadi saksi keriuhan keluarga besar. Ada saja hidangan yg ingin dimasak dan ada saja cerita yg berkesinambungan. Penat sy belum habis. Tp sy mesti gagahkan juga membantu mama. Tanggungjawab jika diiringi rasa cinta akan membuahkan keberkatan.

Semoga Allah memberkati usaha sy utk menjadi terbaik dlm apa jua tanggingjawab.Amin...

HARI INI


Sy diingatkan teman agar segera jumpa Mr Ahmad utk membetulkan nama ahli kumpulan. Juga mesti segera selesaikan method HPLC agar dpt diberi pd Kak Pijat utk di'add' gambar rajah.

Dan sy dilanda kerinduan tiba-tiba. Dlm kesibukan yg berterusan utk exam prep, sy jadi rindu pd lukisan. Tangan mencapai pensel 2B lusuh amat dan mencorak. Lukisan potret ialah kegemaran sy.X bnyk peralatan.

Entah kenapa,kdg2 gian melukis akan dtg juga. Sungguh,sy sudah lama x meluang masa bersama berus,pallete lusuh dan kertas lukisan.Tp semalam sy menyiapkan lengkap potret gadis desa yg sy cemburukan keayuan dan gerak kesopanan.

Budak bandar mcm sy selalu sj hairan dgn sopan bahasa pertuturan. Rindu kampung brgkali. Walhal,baru 2 hari wan meninggalkan kami!

Mcm2 nk dekat exam nih...

BULAN APRIL

Menyelak diari bulanan. April terasa begitu dekat di atas kertas. Terasa baru saja tadi sy bersiap2 menghadap 1st lecture sem 4. Skrng Prof Aisyah sudah pun menghabiskan sisa-sisa tutor beliau dan mendoakan kejayaan kami dlm exam.


Tarik 4 dan 5 April bakal memberi peluang sy menjejak kaki di UTP Perak utk kursus ESQ. Ikmal,kwn baik dari sekolah menengah Sains Hulu Selangor (SEMASHUR) dgn baik hatinya telah menjemput sy.


Allah Maha Pengasih. Maha Pemberi Rezeki. Sy sudah lama berhajat ke Perak UTP melawat cik Ikmal ini,tp halangan masa dan kewangan menyebabkan impian terkubur sekejap. Bila mana kita selalu bersangka baik pd Allah,Allah akan memberi rezeki dari yg tak disangka-sangka.


Alhamdulillah.Segala puji bagi Mu Ya Allah.

Dalam apa jua keadaan pun Allah tetap Maha Pengasih dan Penyayang. Semoga seluruh hidupku diberkati oleh Mu. Amin


p/s: Gambar dinner bnyk di facebook. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar. Puji buat Allah. Utk semua sahabat yg sdg bertungkus lumus 'menelan' nota2. CHAIYOK!! Oh ya, 28 March,TUTUP SUIS. Join EARTH HOUR!

4 comments:

MaRdHatILLah(Fatahiyyah) said...

anumz pandai lukis potret erk? blh lukis potret gambar ayong? heheheh

anumz sarah said...

Salam ayong..(uu...rindu hehe..)

A? Wah..sy amatur je tau. Uuu... nak pelukis potret hebat sila ke blog abdullahjones. Ramai org seni selalu di situ.

Tetapi siapkan mental dan jiwa ya,sbb blog dia SGT UNIK dan lantang bila bab entry. Tiada tapis2. (anum takut juga nk cdgkan ni..uuu...)

Ophe said...

belum lg punya kesempatan untuk menyertai kursus ESQ... mudah-mudahan ada rezeki :)

anumz sarah said...

Salam koishie,

InsyaAllah akan diberi rezeki. Jika niat arah kebaikan pasti dipermudahkanNya. Huhu^^

p/s: InsyaAllah jika masa kelapangan,akan ada entry khas Perak+ ESQ. Mari kongsi ilmu!