Monday, November 23, 2009

CHANGED

BIARKAN IA BERUBAH
"Kak Ira pergi dulu ya Sarah.. Minta maaf tau kalau ada apa2..." Mata beliau berair. Kak Ira harus pulang ke kampung di Pulau Jawa Indonesia.


Pelukan sayang bertukar.

Masa pun terus berlalu. Serasanya baru beberapa hari saja beliau pergi. Juga majlis bersara Mama. Akhirnya turut pd peranan diri sendiri.

"Salam Kak Lili,sy hanum trainee practical farmasi Smart Care."

Habis sesi training,pulang mengemas dan memasak dinner di sebelah malamnya. Pengalaman sesi training tadi hampir tiada apa yg mengejutkan. Rak OTC dan Poison diteliti habis agar tiada masalah esok hari.

Sewaktu pulang memandu,kelihatan bangunan Hospital Shah Alam sedang laju menaik. Ada sedikit harapan dapat berkhidmat di situ. InsyaAllah... Tgklah bagaimana.

Sama seperti Kak Ira yg merancang mahu pulang 2 tahun lagi,tetapi perlu pulang sekarang kerana ibunya sakit,seperti itulah letaknya harapan sy sekarang.


Masih merancang dan tahu bahawa Dia,Maha Menentukan.

AID-ADHA

Khabar Haji Dari Tanah Suci di Astro jam 9 menemani malam. Melipat kain baju yg baru kering setelah dua hari berjemur. Cuaca November yg sejuk dan hujan sepanjang petang.





10 hari lagi jemaah haji akan wukuf di Arafah. Sebentar tadi menonton siaran mengenai pengurusan kesihatan jemaah haji Malaysia oleh pegawai kesihatan Malaysia. Bagaimana perubatan dan rawatan yg disediakan untuk jemaah kita.

Melihat rombongan jemaah yg sudah berumur dan dibahagi megikut keadaan sama ada stabil atau kronik,membuat hati sayu. Jika ada rezeki buat haji awal,seeloknya pergi ketika badan sedang sihat. Ya,jika ada rezeki...

Beruntunglah hamba-hambanya yg menjadi tetamu di bumi berkah itu...

p/s: monolog.

3 comments:

{ uMy } said...

mak kak ira sakit ape?
ble blik?
da tak kje ngn family anum ke?
sorry for her mother..

anumz sarah said...

Salam umy,
Her mum sakit tua. Her sister Kak Limah pula yg ganti. Dia balik jumaat minggu lepas. Still missing her...uu...

FaridRashidi.Com said...

Salam,

Jemput baca dan beli! sila ke url:

http://www.faridrashidi.com/2009/11/24/bawa-bersama-khasiat-habbatus-sauda/#comments