Tuesday, October 5, 2010

Raikan seadanya-Oktober



ROUGH OCTOBER

Alhamdulillah,kesihatan sy sedikit stabil. Terima kasih atas doa-doa kamu sahabat. Tidak sempat update blog,malah sangat sibuk memandangkan tahun akhir ini perlu berulang-alik ke hospital untuk praktikal.

Namun dalam segala kesibukan ini saya bahagia. Ada ketika penat melampau singgah. Dan sy perlu memujuk diri untuk berehat. Inilah sy sekarang. Sentiasa berjuang. Dan sy harap dapat melaluinya dgn penuh redha dan sabar. Amin.


SIMPAN CINTA PERASAAN ITU

Nekad saya andai jejak Rabiatul Adawiyah menjadi takdir,maka sy redha. Semoga ada hikmah-Nya. Harapan sy,semoga menemui kebahagiaan sy sendiri.

Maafkan sy yg lemah ini. Sy lah yg terlalu kurang lalu mesti menolak cinta kamu. Sy mahu kamu bahagia beristerikan perempuan sihat lg sempurna,mampu memberi zuriat dan menjalankan tanggungjawab dgn baik.

Untuk kamu,sy doakan jodoh yg terbaik.

KONGSI: CATATAN SESEORG-BIARLAH BERTEMU DI SYURGA
Ketika saya membentangkan sejadah untuk dia menunaikan solat. Ketika itulah hati saya paling berbunga-bunga. Dia lelaki soleh. Dan jantung sy berdebar apabila dahinya menyentuh sejadah yg saya bentangkan.

Dan tangan sayalah yang menyentuh dan membetulkan kain sejadah itu agar tepat pada arah kiblat,khas kiranya. Untuk seorang suami yg suka beribadah,baik akhlaknya dan ikhlas mencintai saya.

Namun saya tahu cinta dia tetap tidak melebihi cintanya sebagai hamba kepada Allah.Pendek kata kerana cintanya pada Allah,kami menikah.

Majlis kami sederhana. Penuh dihadiri orang tersayang,keluarga dan sahabat serta terhias seadanya.Memang itu pun majlis impian saya. Hanya 1 baju baru untuk tunang dan nikah. Dimulai doa,khutbah nikah,akad dan diakhiri jamuan tanda kesyukuran.

Selesai majlis,solat sunat bersama. Dia berdoa lalu diaminkan sy. Harapan dia,doa dia merupakan harapan saya dan doa saya. Semoga Allah mengabulkannya. Semoga keluarga kami dilimpahi keberkatan dan merupakan keluarga mawaddah.Doa kami,bercinta,bersama biarlah sampai ke syurga.


p/s: catatan ini sy jumpa dalam catatan milik seseorang. Saja mahu berkongsi.=)

2 comments:

chokeLy said...

ASKUM..

sy dah bce blog awk.. =)
kite serupa..
sy bru d diagnose SLE.. 3 bulan yg lps..
mgkin agk bru pd sy..

sy x tahu ape2 mngenai SLE
hrap bole kongsi ideas, felings or any sugestionS.. ^^

~HOPE I CAN BE UR BLOGGER FREN.
^^ thankz...
chokely.blogspot.com

anumz sarah said...

Salam chokely,

Thank u sudi baca blog anum. Chokely boleh baca mana2 artikel about SLE. Pilih label SLE and articles about it will come out.

Boleh anum tahu how are you doing now? Please free to share and nak tanya apa2 pun tanya k? InsyaAllah aman yg anum boleh tolong,anum tolong. ^^

p/s: I hope I can be your blogger friends too.^^