Wednesday, September 29, 2010

Love,life and everything in between. Only for You,Allah.

TAHNIAH TEMAN...

"Num, aku dh deliver petang tadi. Semua OK. ^^"

Mesej dari inbox telefon dibaca.

Hati saya dilimpahi rasa yang tidak dapat digambarkan. Sahabat saya sudah bergelar seorang ibu! Subhanallah.... Anugerah yang terbesar buat pasangan yang sudah berkahwin ialah mempunyai anak-anak sebagai penyeri rumah tangga.
Dan kawan saya ini sudah mendapat anugerah tersebut. Saya turut merasa gembira dan merasai tempias kesyukuran. Allah Maha Besar.Allah Maha Besar.Allah Maha Besar. =)

LOVE,LIFE & EVERYTHING IN BETWEEN
Saya baru selesai kerja clerkcase di hospital. Kehidupan saya kini tersekat antara keperluan rutin harian dan keperluan kerja. Ditambah pula SLE buat perangai sejak akhir-akhir ini/ Barangkali stress tahun akhir.

Namun inilah kehidupan.Ini bidang yang saya pilih. Walau diuji sekuat mana,saya mesti bersabar. Biarlah air mata tumpah berkali-kali. Hakikatnya saya ini manusia biasa yang merasa sakit,sedih serta mengharap seperti manusia yang lainya.

Kehidupan ini tidak sunyi dengan ujian. Ya,sesiapa pun kita di muka bumi ini,kita ini hanyalah HAMBA.
Apa jua aktiviti kita ini sebagai khalifah di muka bumi pasti akan disoal. Maka seboleh-bolehnya saya mahu hidup dengan baik.

Dari Ibnu Umar bahwa seorang lelaki mendatangi Nabi saw dan berkata,”Wahai Rasulullah, siapakah orang yang paling diicintai Allah ? dan amal apakah yang paling dicintai Allah swt?”

Rasulullah saw menjawab,

”Orang yang paling dicintai Allah adalah orang yang paling bermanfaat buat manusia dan amal yang paling dicintai Allah adalah kebahagiaan yang engkau masukkan kedalam diri seorang muslim atau engkau menghilangkan suatu kesulitan atau engkau melunasi utang atau menghilangkan kelaparan.

Dan sesungguhnya aku berjalan bersama seorang saudaraku untuk (menuaikan) suatu kebutuhan lebih aku sukai daripada aku beritikaf di masjid ini—yaitu Masjid Madinah—selama satu bulan.

Dan barangsiapa yang menghentikan amarahnya maka Allah akan menutupi kekurangannya dan barangsiapa menahan amarahnya padahal dirinya sanggup untuk melakukannya maka Allah akan memenuhi hatinya dengan harapan pada hari kiamat.

Dan barangsiapa yang berjalan bersama saudaranya untuk (menunaikan) suatu keperluan sehingga tertunaikan (keperluan) itu maka Allah akan meneguhkan kakinya pada hari tidak bergemingnya kaki-kaki (hari perhitungan).” (HR. Thabrani)

p/s: Berharap dpt jumpa Maher Zain.;)


No comments: