Monday, July 19, 2010

Even there's a cloud in the sky.... -permulaan perubahan....

LATIHAN
Buat orang yang pernah,sedang dan akan berada dalam hidup saya,benarkan sy beritahu ini.

Sy ini jauh dari kesempurnaan. Seorang hamba yang sedang berjihad melawan nafsu dan sifat mazmumah. Hanya Hamba di bawah pengawasan Tuannya Allah azza wajala. Hamba yang diuji dengan penyakit yang menguji tunjang keimanan. Hamba yg merayu mengharap redha Tuhan.

Maka saya sangat bersyukur dipertemukan oleh kamu semua dalam perjalanan hidup yang serba serbi penuh ujian. Terima kasih juga kerana menerima,menyayangi dan mencintai saya sepenuh hati.

Maafkan saya juga kerana sy tidak mampu membayar keikhlasan kamu semua kecuali Allah sajalah yang dapat membalasnya. Doa penuh syukur,kebaikan dan rahmat dipanjatkan buat kamu kepada Tuhan pemilik semua.Amin....

APABILA KAMU PERGI
Semester ini penuh perubahan drastik,terutama mengenai rakan seperjuangan. Baru hari ini seorang rakan seperjuangan mengumumkan bakal berehat selama setahun sebelum kembali berjuang.

Beliau dan saya berkongsi pengalaman melalui penyakit kronik bersama-sama. Kini sy kehilangan seorang sahabat berkongsi suka duka dalam mengharung hidup yang tidak semua orang memahaminya.
gambar:ini kucing di rumah sewa saya. Namanya carrot. ini sajalah roomate sy kini...=P

Juga pada rakan sebilik saya yang kini berpindah ke asrama. Sy menghormati keputusan kamu dan tetap akan menyayangi kamu sentiasa. Terima kasih kerana sudi menjadi roomate dan menerima saya seadanya.

Menerima semua ini,merupakan latihan menerima perubahan-perubahan besar yang bakal berlaku nanti.Dewasa ini sy menerima segala ketentuanNya tanpa banyak ragam. Ya.....lalui saja. Berusaha,lakukan yg terbaik dan tawakal. Allah kan ada?

p/s: I love this video, SMILE GLEE version...



Lyric:

Smile
Tho' your heart is aching
Smile
Even tho' it's breaking

When there are clouds in the sky
You'll get by
If you
Smile through your pain and sorrow

Smile and maybe tomorrow
You'll see the sun come shining thru for you.
Light up your face with gladness
Hide ev'ry trace of sadness

Altho' a tear maybe ever so near
That's the time you must keep on trying

Smile
What's the use of crying
You'll find that life is stillworth while
If you'll just smile.

=)