Sunday, August 16, 2009

Aftermath

ALHAMDULILLAH

Dengan suara sengau,serak ditambah extra pitch saya sudahi ucapan saya dengan kata-kata mutiara oleh Charlie Keena:


"Before you criticise somebody,walk a mile in their shoe,that way when you do criticise them, you are a mile away and have their shoes."



Saya cuba balik awal dari tarikh medical leaves saya.(poyo je....konon boleh tahan la tu..) akibatnya ialah Mama dan daddy terpaksa datang semula dalam minggu yg sama utk mengambil saya akibat tindakan 'pandai-sombong' saya. Lawatan kali ke-2 ke klinik dengan jabbed akibat kolik memberi pengajaran buat saya. Jangan pandai-pandai pendekkan hari MC!

pic:Oden yg memang kaki rehat...

Sekarang ini saya amat menghargai sick leave yang diberikan doktor. Seminggu cuti dipenuhi rehat dan ubat. Ehem2... saya patients yang compliance. hehe...(Urrghhh..... sebenarnya saya tak sanggup memikirkan lambakan kerja dan tuntutan lecturer). Jadi jika anda dapat cuti MC gunakan sebaik-baiknya.

Oh ya,I've already a mile away and wore those 'shoes'.

AFTERMATH

Sampai malam di Puncak terus ke bilik dengan penuh sempoinya. saya tiada lansung mood nak bercerita-ceriti lagipun pengalaman org sakit bukanlah sesuatu yg fun utk dikongsi. Dalam kepala,memikirkan dokumen dari prof Weber,assignment finance,test Jepun dan of course, presentation bioengineering dan biotech.

Oden:ape tgk2?? Sy mmg cute.=P

'No practical this week.Just presentation and a visit to confirmed.' Mesej dari Professor Pharmacognosy baru tiba di hp.
Presentation?? Presentation ape?? Ah sudah!

Uu.... saya memang tak suka cuti jika bukan waktu cuti.....

p/s: Kita merancang,Tuhan yang menentukan...Redha itu penting.^^

No comments: