Tuesday, July 22, 2008

mempertahan kebahagiaan...

Salam teman,

agak lama tidak singgah di sini,mencurah hati pada blog yg setia dan hampir lusuh (well,asyik2 post yg sama,mana x boring!)

Pernah dengar kata-kata dar Hassan Al-Bana? Taukah siapa dia? Awalnya saya sendiri tidak tahu,kerana terlalu absorb dgn ilmuwan barat yg sbnrnya angkuh dgn ilmu yg dipinjam dari pepustakaan Islam terkenal dan dibakar oleh mereka ketika perang Salib bermula. Ya, Baitul Hikmah.

Hassan Al Bana menyatakan;

Jika aku dimasukkan penjara,rasanya seperti masuk ke hotel bertaraf 5 bintang,

Jika aku dibuang daerah,bagaikan pergi melancong sahaja,

Dan jika aku dibunuh manusia, bagaikan hidup di sisi Allah.

Renungkan,kerana aku tidk punya masa yg panjang utk menulis. Keringat badan yg penat memanggil2 diri utk berehat. Kuliah dan assingment yang sudah bermula,membuatkan diri kdg2 hampir lelah ditelan masa dan pengerahan idea. Jika tidak penat,bukan usaha namanya!(dari buku motivasi hasil karangan Dr. Tuah)

Salam teman..(insyaAllah aku pasti menulis lagi,yg pasti menulis utk diri!)

No comments: